퓨어 담마(Pure Dhamma)

붓다의 진정한 가르침을 회복하기 위한 탐구


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추후에 번역할 예정인 섹션입니다.

(이 섹션의 모든 포스트는 원문 사이트의 주소가 연결되어 있음)

 

바와나(명상)

 

번호가 매겨진 포스트들은 그 순서대로 읽어야 합니다. 명상수행을 실천하고 있는 불자들에게도 최소한 처음에는 소개(#1)부터 시작해서 리스트의 주제를 보시기를  권합니다.

 

  • * 이와 같은 접근의 이면에 있는 이유를 알기 위해서는 어떤 점에서 ‘리빙 담마’ 섹션의 ‘Essential Buddhism’ 서브섹션에 있는 포스트를 읽어보는 것이 좋을 것입니다.

 

1. Introduction to Buddhist Meditation

2. The Basics in Meditation

3. The Second Level

4. What do all these Different Meditation Techniques Mean? (2020.04.11. 개정)

5. Ariya Metta Bhavana (Loving Kindness Meditation) (2020.02.11. 개정)

6. Anapanasati Bhavana (Introduction) (2020.07.22. 개정)

 

7. What is Änapäna? (2020.07.23. 개정)

   * Is Ānāpānasati Breath Meditation? (2020.04.25. 개정)

 

8. The Basic Formal Anapanasati Meditation

   * Possible Effects in Meditation – Kundalini Awakening

 

9. 아나빠나사티의 핵심 - 습관과 성향(가티)를 바꾸는 방법

명상은 모두 마음을 정화시키는 것에 관한 것입니다. 우리 모두는 전생에 습득한 개별적 갈망과 습관이 있는데, 그것을 바꾸거나 멈추는 행동을 하지 않는 한, 이 생 동안 계속되는 것입니다. 우리는 좋은 습관을 기르고 나쁜 습관을 멈출 필요가 있습니다. 이것을 하는 유일한 방법은 자신의 마음에서 생각이 시작될 때 그것을 알아차리고 나쁜 행동을 멈추는 것입니다. 대부분의 나쁜 생각들은 나쁜 습관들 때문에 일어납니다. 그것들은 그저 바로 불쑥 나타납니다.

   * Introduction to Character or Personality (Gathi)

   * A Broad View of the “Person” Trying to be a “Better Person”

   * How Character (Gathi) Leads to Bhava and Jathi

   * How Habits are Formed and Broken – A Scientific View ('담마와 과학' 섹션으로 옮겨감)

   * Karaniya Metta Sutta – Metta Bhavana

 

10. Attaining the Sotapanna Stage via Removing Ditthasava

11. Magga Phala and Ariya Jhanas via Cultivation of Saptha Bojjanga (2020.04.24. 개정)

12. Key Factors to be Considered when “Meditating” for the Sotapanna Stage

13. Kammattana (Recitations) for the Sotapanna Stage

 

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Myths about Meditation

A Simple Way to Enhance Merits (Kusala) and Avoid Demerits (Akusala)

The Incessant Distress (“Peleema”) – Key to Dukkha Sacca

Panca Indriya and Panca Bala – Five Faculties and Five Powers

Possible Outcomes of Meditation – Samadhi, Jhana, Magga Phala (2020.02.10. 개정)

What is Samadhi? – Three Kinds of Mindfulness

Getting to Samadhi via Formal Mediation Sessions

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